כתב אישום הוגש על קריסת הנברשת באולמי "עדיה"

על פי כתב האישום, במסגרת הקמת האולם הותקנו מרבית גופי התאורה באולם, אולם הצעת המחיר לגוף התאורה המרכזי. בשים לב לכך שמועד פתיחת האולם מתקרב, ובאין גוף תאורה מרכזי באולם, הציע זרוג לכהן ועקליאן כי הוא יתכנן גוף תאורה מרכזי על סמך סרטון וידאו שראה באתר YOUTUBE, על אף שלא הייתה לו כל הכשרה בתחום, וכהן ועקליאן הסכימו להצעתו.
חדשות קול חי 1 Comment on כתב אישום הוגש על קריסת הנברשת באולמי "עדיה"

הפרקליטות הגישה היום כתב אישום נגד חמישה בני אדם בפרשיית קריסת הנברשת באולמי "עדיה" שגרמה למותה של אביבה חיון ולפציעתם של כעשרים בני אדם • כתב האישום הוגש נגד בעלי האולם, בעל חברת התאורה והמתקין

על פי כתב האישום, במסגרת הקמת האולם הותקנו מרבית גופי התאורה באולם, אולם הצעת המחיר לגוף התאורה המרכזי. בשים לב לכך שמועד פתיחת האולם מתקרב, ובאין גוף תאורה מרכזי באולם, הציע זרוג לכהן ועקליאן כי הוא יתכנן גוף תאורה מרכזי על סמך סרטון וידאו שראה באתר YOUTUBE, על אף שלא הייתה לו כל הכשרה בתחום, וכהן ועקליאן הסכימו להצעתו.
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הפרקליטות הגישה היום לבימ"ש כתב אישום כנגד אורן זרוג, ניסן ברנס, עותניאל מדר, עובדיה כהן ויגאל עקליאן. החמישה מואשמים, כל אחד על פי חלקו בכתב האישום, בגרימת מותה ברשלנות של אביבה חיון ז"ל ובחבלה ברשלנות בגין פציעתם של כעשרים אורחים ששהו באירוע שהתקיים בתאריך 22.6.15 באולם האירועים "עדיה" ביבנה. כתב האישום נגד כהן ועקליאן הוגש במסגרת הסדר טיעון.

לפי כתב האישום, עובדיה כהן ויגאל עקליאן היו בעלי האולם, וכהן שימש גם כבעל חברת התאורה האמונה על מתן שירותי תאורה לאולם. אורן זרוג שימש כשותף בחברת התאורה ביחד עם כהן ואף מונה כאחראי התאורה באולם, זאת על אף שזרוג חסר הכשרה או השכלה הנדסית. ניסן ברנס שימש בין השאר כמסגר באולם, למרות שהינו חסר הכשרה או השכלה מתאימה. עותניאל מדר הינו מהנדס קונסטרוקציה.

על פי כתב האישום, במסגרת הקמת האולם עבדו כהן ועקליאן מול הנדסאי אדריכלות על מנת שידאג לתכנון ועיצוב האולם וילווה את הליך מתן האישורים. במהלך אוגוסט 2014 הותקנו מרבית גופי התאורה באולם, אולם הצעת המחיר לגוף התאורה המרכזי נדחתה על ידי השניים. בשים לב לכך שמועד פתיחת האולם מתקרב, ובאין גוף תאורה מרכזי באולם, הציע זרוג לכהן ועקליאן כי הוא יתכנן גוף תאורה מרכזי על סמך סרטון וידאו שראה באתר YOUTUBE, על אף שלא הייתה לו כל הכשרה בתחום, וכהן ועקליאן הסכימו להצעתו.

"לשם התקנת גוף התאורה בתקרת האולם גייס זרוג את ברנס, אותו הנחה באיזה אופן עליו לתלות את גופי התאורה, מבלי להיוועץ עם איש מקצוע. גוף התאורה הותקן כאשר הוא לוקה בכשלים רבים, ובעוד לכל אחד מעשרות גופי התאורה הקטנים שהותקנו בתקרת האולם על ידי חברת התאורה חובר כבל אבטחה, דווקא לגוף התאורה המרכזי לא דאגו זרוג או ברנס לחבר מנגנון אבטחה למניעת צניחת גוף התאורה במקרה של כשל.

בכתב האישום נכתב כי בתאריך 27.8.14 נפתח האולם והחלו להתקיים בו אירועים באופן תדיר ובנוכחות אנשים רבים. זאת, בעוד שהנאשמים ידעו שגוף התאורה לא תוכנן ונבנה על ידי מי שהינו בעל הכשרה מתאימה לכך, ואף לא נבדק ולא אושר על ידי מהנדס מכונות מוסמך. הנאשמים אף לא דאגו לקיומם של אמצעי בטיחות לגוף התאורה.

בתאריך 6.11.14 הוזמן המהנדס מדר לבדיקת כלל גופי התאורה באולם ואישר את גוף התאורה. מדר לא ביקש פרטים חיוניים על גוף התאורה, לא ביצע בדיקה מעמיקה ולא הבהיר לנאשמים שאינו מוסמך לתת אישור לגוף התאורה, אשר מאחר והיה מחובר למנוע הינו בבחינת מכונת הרמה שעל אישורה אמון רק מהנדס מכונות. לאחר שקצין הרישוי סירב לקבל את האישור בשל העובדה שהיה מדובר באישור לקוני בכתב יד, הוכן מטעמו של מדר, מבלי שביקר בשנית באולם, אישור מודפס.

בתאריך 22.6.15 התקיים באולם אירוע חתונה ובו כ-700 משתתפים. במהלך האירוע הופעל גוף התאורה כך שעלה וירד מעת לעת. בסביבות השעה00:30 עמדו במרכז האולם, מתחת לגוף התאורה, אנשים רבים ובהם המנוחה. באותה העת, הפעיל איש התאורה את הכפתור שמניע את גוף התאורה. בסמוך לכך נשלף הכבל מהמהדק וגוף התאורה קרס, נפל על המנוחה וגרם למותה באופן מידי וכן נפצעו אורחים נוספים, חלקם פונו לבית החולים ואושפזו.



1 תגובות

מיין תגובות